24 Aralık 2008 Çarşamba

BAYRAM ŞEKERİ
CEVAPLAR


C-5



C-1)İlgili okulların işlem yapacağı ekranlar internet tabanlı olduğu için bilgisayarımızda olan web tarayıcımızı kullanarak adres çubuğumuza adresi yani; http://e-okul.meb.gov.tr/ adresini yazaraktan ekranımıza giriş yapıyoruz.
Yönetici modülünden giriş yapıldığında karşımıza bir panel çıkmaktadır. Bu panelden çalışılan kurum ile ilgili, sınıf öğretmeni olduğumuz veya dersine girdiğimiz sınıf öğrencilerinin bilgilerine, sınav işlemlerine ve kişisel bilgi sayfasına ulaşabiliriz.

Fakat bu paneller yönetici olmayan girişlere yani öğretmen ve müdür yardımcısı gibi kişilerin girişlerine göre belli kısıtlamalar getirmektedir. Bunlar kurumsal ya öğrenci bilgileri ile ilgili kısıtlamalar olabilir. Ekranın sağ kısmında bulunan KULLANICI GİRİŞİ ÇERÇEVESİNDE GİRİŞ KODU,KULLANICI ADI VE ŞİFRE ALANLARI DOLDURULUR.Kullanıcı girişi menüsünde bulunanlar;

1.giriş kodu;bu alana üstte bulunan rakam yazılır.Her bağlantıda rakam değişecektir ve yeni rakamı kutucuğa yazarız.

2.kullanıcı adı;verilmiş olan kullanıcı adını ilgili kutucuğa yazarız.

3.şifre;verilmiş olan şifreyi bu kutucuğa yazarız.

• Öğretmenler için tanınan yönetim konsolu aşağıdakine benzer yapıdadır. Bu yapı üç kademeden oluşur :
a)Ana ekran ( not işlemleri, öğrenci işlemleri, vb.)b)Alt ekran (ana Ekrana bağlı olarak gelen alt ekran seçenekleri)c)İzinler ( güncelle, sil, ekle, yazdır, görüntüle)• İlk Sayfa • Kişisel Bilgiler Panelinden Şifre Değiştirme Paneli• Öğrenci (Hızlı) Arama Sayfası:• Öğrenci Dosya Bilgileri Ana Ekranı:
C-2) Okul demirbaşlarının listelerinin tutulduğu bir uygulamadır.Bu şekilde okulun araç-gereçlerinin temini ve düzeni daha işlevli olur.Demirbaş listelerinde okul için alınan ya da satılan mallar ve bunların adeti, tanımı, cinsi, tutarı gibi bilgiler yer almalıdır.

C-3)Kuzey Avrupa ülkelerindeki eğitim;diğer gelişmemiş ülkelere göre daha kalitelidir,bu açıdan baktığımız zaman eğitim öğretim ortamlarındaki düzen,eğitim öğretim programlarındaki düzen eğitimdeki kaliteyi etkileyen etkenlerdir.



C-6) Bilgisayar destekli eğitimde ilköğretim ve lise kapsamındaki konulara yer verilmekte. Bunlardan liseler için olanlar da işlemciler, portlar, veri tabanları, işletim sistemleri, algoritmalar gibi konular gösterilirken, ilköğretimde daha basite indirgenerek fare, monitör türü seviyeye uygun konular işlenmektedir.


C-7) TT net Vitamin; Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Bu konu anlatım bölümlerinde müfredattaki bilgilerin kolayca edinilmesine yardımcı olabilecek uygun görsel ve işitsel malzemeler kullanılmıştır.Her aşamada öğrencilerin pedogojik düzeyi dikkate alınmıştır.TTnet Vitamin ile konuyu öğretmenin yanı sıra,araştırma ve keşifler yapabilmelerini sağlamaktadır.öğrencilerin aktif katılımının sağlanması amacıyla sınıf otamları oluşturulmasına yardımcı olur.sesli anlatım ile öğrencilerin uygulama yaparken de öğrenmeleri hedeflenir.Verilen aktivitelerle değerlendimeleri ve yaptıkları çalışmaların çıktılarını alıp ve arkadaşları ile paylaşmaları sağlanır.Öğrencinin bilgiye en kısa yoldan ulaşmasını sağlar.

C-8)Formal ve informal olan gruplardan bazıları,okul üzerinde çeşitli baskılar yaratır.çevre ,ilgi ve yararların bir araya getirdiği çeşitli gruplara bağlı fertler topluluğu olduğuna göre,çevrede çeşitli grupların bulunması olağandır.bu gruplar dengede olduğu sürece okul idarecisini yıpratıcı bir durum meydana gelmeyecektir.

C-9)Öğrenci velileri e-okul uygulaması ile öğrencilerin tüm bilgilerine ulaşabilmektedir.Çocuklarının devamsızlık bilgilerini ,not bilgilerini bu yöntemle istedikleri zaman öğrenebilmektedirler.bu uygulama ile öğrenci velileri okul yönetimi ile doğrudan bilgi edinebilmekte ve öğretmenleriyle görüşüp,derslerinin daha iyi olabilmesi sağlanabilmektedir.

C-10)Öğrencinin başarıya ulaşmasında web sitelerinin önemli bir yeri vardır.Öğrencilerin web sitelerinden yola çıkarak veli istediği zaman öğrenciyle ilgili bilgi edinebilmekte ve çocuğunun daha başarılı olmasını sağlayabilmektedir.Bu da bize e –okul uygulamasının önemli bir yer tuttuğunu göstermektedir.

C-11)Okul içi faktörler;yöneticiler,öğretmenler,öğrenciler,eğitimci olmayan personel okulun iç faktörlerini oluşturmaktadır.Bu faktörler;okulu meydana getiren ve onun yapısında yer alan unsurlardır.

Okul dışı faktörler;Ana-baba,çevredeki baskı grupları ve liderleri,idari yapı,istihdam piyasası,merkez organizasyonu okulun dış faktörlerini oluşturmaktadır.Bu faktörler okulun yapısında olmayıp,onu etkiler ve böylece,idaresinde de rol oynamış olur.

Hiç yorum yok: